Rad 7

BMW 7 je najvyššia modelová rada nemeckého výrobcu BMW. Prvá generácia bola predstavená v roku 1977, v súčasnosti sa vyrába piata, predstavená na jeseň v roku 2008
Hlavným konkurentom je Mercedes-Benz trieda S. Ďalej to sú vozy Jaguar, ktoré sú tak ako BMW športovo orientované, a Lexus LS; Audi A8, resp. v minulosti Audi V8, a Volkswagen Phaeton sú tiež konkurenti, avšak vyrábajú sa s pohonom predných alebo všetkých kolies (BMW rovnako ako ostatné menované autá majú pohon na zadnú nápravu).

E28E28E28E28E28E28

1.Generácia (E23)

Prvá generácia BMW radu 7 sa vyrábala v rokoch 1977 až 1986. Motory boli rôzne verzie radového šesťvalca M30 – spočiatku vo verziách 728 a 730 s karburátorom Solex, ktoré boli roku 1979 nahradené 728i a 730i so vstrekovaním, a 733i so vstrekovaním Bosch L-Jetronic. Neskôr bolo používané modernejšie vstrekovanie Bosch Motronic. Verzia 745i mala preplňovaný radový šesťvalec (zatiaľ jediný preplňovaný benzínový motor v tejto modelovej rade), verzia určená pre Juhoafrickú republiku mala namiesto neho atmosférický radový šesťvalec M88, ktorý poháňal aj prvú generáciu M5 a M6.

1980_BMW_528i_E12_Sedan_For_Sale_Front_resize


2.Genrácia (E32)

Generácia E32 patrila medzi technologické lídre. Zoznam príplatkov zahŕňal palubný telefón a fax, chladiaci box na víno​​, vyhrievané dverové zámky, ohrev vody v tryskách ostrekovačov, systém, ktorý vo vyšších rýchlostiach zvyšoval tlak stieračov, stabilizačný systém alebo dvojité okenné sklá. E32 je tiež prvým BMW, ktoré malo rýchlosť elektronicky obmedzenú na 250 km / h (verzia 750iL je podľa americkej predajnej brožúry schopná bez obmedzovača dosiahnuť 300 km / h).

E28


3.Generácia (E38)

Generácia E38 znamenala ďalší radikálny pokrok. V ponuke sa objavili xenónové svetlomety, bočné airbagy na predných sedadlách, dvojzónová automatická klimatizácia, dažďový senzor alebo satelitnej navigácie. Prvýkrát bol rad 7 tiež ponúkaný s dieselovým motorom. V roku 1998 prešla faceliftom.

E34


4.Generácia (E65)

Generácia E65 (E66 je označenie pre predĺženú verziu) je prvým BMW, ktoré je navrhnuté v novom designérskom štýle Chrisa Bangla. Toto inovátorské a extravagantné poňatie bolo terčom kritiky, a to aj po facelifte v roku 2005, kedy boli najkontroverznejšie časti prepracované. Interiér E65 bol tiež prvým svojho druhu vo vozidlách BMW, jeho poňatie bolo postupne prevzaté do všetkých ďalších modelových radov.
Vo vozidle bola použitá prvá generácia užívateľského rozhrania iDrive, dvakrát preplňovaný dieselový motor a verzie Hydrogen7 je prvým vozidlom na svete, ktorý je schopný v motore spaľovať benzín alebo vodík.

E39


5.Generácia (F10)

Piata generácia F01/F02 sa začala predávať v novembri 2008 až do súčastnosti. V rade 7 to bol prvý model s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Vozidlo bolo predstavené na Červenom námestí v Moskve (Rusko) dňa 8.júla 2008 a Americké modely F01/F02 sa začali predávať až v roku 2009. V súčastnosti BMW vyrába aj verziu s elektrickým motorom : ActiveHybrid7.

E60

Modely :
F01 Sedan
12

ActiveHybrit 7
12


Video

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>