Rad 8

Rad 8 bol vlajkovou loďou BMW pokiaľ bol vo výrobe a mal obmedzenú rýchlosť na 250 km/h, ale tvrdí sa že bez obmedzovača by dosiahol rýchlosť 300 km/h. Celosvetová výroba bola zastavená 12. mája 1999 s 30621 vyrobenými vozidlami.

E28E28E28E28E28

1.Generácia (E31)

BMW radu 8 (podvozkový kód E31) je 8 alebo 12-valcové 2-dverové 2+2-miestne kupé vyrábané automobilkou BMW v rokoch 1989 až 1999. Aj keď nahradil pôvodný E24 vychádzajúci z radu 6 v roku 1991, obyčajný mylný názor je taký, že séria 8 je jeho nástupcom. Ale rad 8 bola úplne nová trieda zameraná na iný trh, s podstatne vyššou cenou a výkonom ako rad 6. Rad 8 bol navrhnutý ako priamy konkurent nových Mercedesu SL a kupé Mercedesu S neskôr nazvaného CL. Aj keď má menší priestor pre cestujúcich na zadných sedadlách ako Mercedes CL, ktorý je považovaný za 2-dverový sedan, rad 8 môže prepraviť štyroch cestujúcich na rozdiel od roadsteru SL, ktorý má iba dve miesta.

E28

Modely : 

E31 – 3 dverové coupé

12


Karoséria

Elegantná karoséria navrhnutá Clausem Luthem je typ kupé s bezrámovými oknami a aj po rokoch pôsobí moderne. Predok vozidla je s výklopnými svetlomety čím sa naprosto odlišuje od iných BMW tej doby. Nízky súčiniteľ odporu spolu s výkonným motorom dovoľujú vozu ísť rýchlosťou až 300 km/h (po odstránení elektronického obmedzovača až 340 km/h). Voz bol uvedený na trh v roku 1991 za cenu 110 000 amerických dolárov. Vo svojej dobe obsahoval množstvo technických noviniek ako zadnú nápravu alebo technológií fly-by-wire použitú u plynového pedálu. Množstvo technického a luxusného vybavenia spolu s ťažkým motorom však spôsobilo, že hmotnosť vozidla narástla až k hranici dvoch ton. Rada 8 tak bola kritizovaná za to, že sa zameriava skôr na pohodlie než na jazdné vlastnosti a rýchlosť, jak je pre BMW typické. Produkcia bola ukončená v roku 1999 po 30 621 vyrobených automobiloch.

E28


Motor

Ako vrchol rozsahu športového automobilu, 850CSi bol prevzatý z prototypu M8. 850CSi používa rovnaký motor ako 850Ci, ktorý bol upravený do takej miery, že BMW mu pridelilo nový motorový kód S70B56. Úpravy vrátane zvýšenia objemu valcov na 5.6 litra spôsobili zvýšenie výkonu na 279 kW/380 HP. 850CSi mal upravené pruženie zahŕňajúce tuhšie pružiny a tlmiče, ktoré znížili svetlú výšku vozidla. Model mal tiež širšie športové disky kolies s možnosťou výberu kovaných zliatinových kolies. Nárazníky boli prerobené pre lepšie aerodynamické vlastnosti. Štyri kruhové koncovky výfuku z nerezovej ocele nahrádzajú hranaté z iných modelov. 6-rýchlostná manuálna prevodovka bola jediná v ponuke. V Európe všetky 850CSi mali riadenie zadných kolies zvaného (AHK – Aktive Hinterachs-Kinematik). Výroba sa skončila koncom roka 1996, pretože motor S70 nemohol byť upravený tak aby spĺňal emisné normy bez podstatnej zmeny strojárstva.

E28


M8

Pôvodne bol predstavený ako konkurent Ferrari a bol vyrobený iba jeden kus ako prototyp vybavený špeciálnou 410 kW/550 HP verziou motora S70, v podstate to bola verzia so zvýšeným objemom a experimentálnymi viacventilovými hlavami valcov. Mylné domnienky boli, že tento motor poháňal automobil McLaren F1. Ale keď bol monopost navrhnutý, dizajnér McLarenu Gordon Murray zamietol myšlienku pretože motor S70 bol veľmi dlhý a ťažký pre McLaren F1. Projekt bol nakoniec vyradený lebo BMW rozhodlo že neexistuje žiadny trh pre M8.

M8


Video/h2>

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>